Pred etapnim ciljem

Ko sem se odločil, da bom tekel ultramaratone, sem si zastavil par etapnih ciljev, ki mi bodo pomagali ostati osredotočen in postopno (predvsem pa brez poškodb) doseči pripravljenost za premagovanje razdalj nad 42 kilometrov. Za letos je cilj preteči 21 kilometrov v času pod uro in pol.

proti-cilju-caldonazzo

Razmišljal sem namreč, da želim postati ultraš, ki bo določeno razdaljo pretekel (relativno) udobno in brez kakih prehudih posledic. V povprečju sem letos pretekel okoli 40 kilometrov na teden – to je le groba ocena, ker nisem vedno imel s sabo telefona s Sports Trackerjem. Prvi poskusi doseči čas 1:30 so se izjalovili. V želji, da bi ta cilj dosegel čim prej, sem že pred prvim poskusom (Mali maraton Mozirja) pregorel. 14 dni pred tekmo sem se odpravil na traso in jo sicer premagal v času 1:28:03, ampak odločil sem se, da moram za dosego etapnega cilja čas doseči na tekmi (da je uradno izmerjen). Očitno mi je ta trening pobral toliko energije, da v dveh tednih nisem prišel k sebi in na štartu domače tekme sem v sebi že vedel, da nisem v stanju priti na cilj prej kot v 90 minutah.

Na izkušnjah se učimo, zato seveda nisem obupal in sem treniral naprej. Prav gotovo mi je na začetku leta manjkalo kilometrov, zato je tudi regeneracija po prvi tekmi trajala dlje. Čez poletje sem se udeležil nekaj tekov in lepo napredoval, tako da pred Ljubljanskim maratonom, do katerega je le še 4 dni, samozavestno in povsem realno pričakujem, da bom cilj za letos dosegel. V zadnjem mesecu s treningi nisem pretiraval. Odtekel sem razdalje, delal na moči in hitrosti, a nisem silil čez mejo. V zadnjih 14 dneh sem zavestno tekel lahkotno, sproščeno. Za zadnji teden sem si pustil bolj prosto. Soboto in nedeljo sem bil prost, v ponedeljek sem v družbi Barbare in Janeza pretekel 10 kilometrov s tempom 6 minut za kilometer, v torek pa sva s prijateljem Tadejem naredila 16 kilometrov s tempom 5:45. Sreda je prosta, za četrtek predvidenih lahkotnih 6 kilometrov, potem pa počitek do nedelje.

Seznam stvari, ki jih potrebujem za tekmo, že imam narejen, časovnico za nedeljo tudi. Nočem, da bi me stres zaradi opravkov v zadnjem trenutku oviral na poti do cilja. Na štartu bom pravočasno, da se dobro ogrejem in mirno počakam na pok, ki nas bo pognal po ljubljanskih ulicah. V prihodnjih dneh bom več časa namenil vizualizaciji.

Komentiraj